Yasak 15 Ekim’de kalkacak
İstanbul Valiliği, yaz aylarında artan orman yangını riskine karşı alınan tedbirleri kamuoyuyla paylaştı.

Valilik, 23 Haziran – 15 Ekim tarihleri arasında piknik ve mesire alanları dışında kalan tüm ormanlık bölgelere girişin ve ateş yakmanın yasaklandığını duyurdu. Valiliğin sosyal medya hesabından yapılan açıklamada, “Bu toprağın bize verdiği en kıymetli hazine yeşil vatanımızı, ormanlık alanları korumak boynumuzun borcu,” ifadelerine yer verildi. Açıklamada, yangın riskini en aza indirmek amacıyla karadan ve havadan denetimlerin aralıksız sürdüğü belirtildi.
AĞAÇLANDIRMA 11 KASIM’DA
Valilik, bu yıl zarar gören ormanlık alanların 11 Kasım Milli Ağaçlandırma Günü’nde yeniden yeşillendirileceğini duyurdu. Açıklamada, “Orman yangını riskinin halen devam ettiği bu dönemde bütün vatandaşlarımızdan istirhamımız: Lütfen alınan kararlara uyalım ve tedbiri elden bırakmayalım,” denilerek kamuoyuna çağrıda bulunuldu. Yasak, 6831 sayılı Orman Kanunu ve 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu uyarınca uygulanıyor. Piknik ve mesire alanları, tabiat parkları ve eko turizm bölgeleri bu yasak kapsamı dışında tutuluyor. Ancak orman içi ve bitişiğindeki köylerde anız, bağ-bahçe ve tarla temizliği amacıyla ateş yakmak da yasaklandı.



