Valilikten kavurucu sıcak uyarısı

26–30 Temmuz arasında sıcaklıklar 35°C’ye kadar çıkacak, vatandaşlara “gölgeye çekilin” çağrısı yapıldı

İstanbul Yayın: 26 Temmuz 2025 - Cumartesi - Güncelleme: 26.07.2025 14:17:00
Editör -
Okuma Süresi: 2 dk.
Takip EtGoogle News

İstanbul Valiliği, Meteoroloji Genel Müdürlüğü’nün son değerlendirmelerine dayanarak 26 Temmuz ile 30 Temmuz 2025 tarihleri arasında İstanbul’da hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin 5 ila 10 derece üzerinde seyredeceğini duyurdu. Valilik, özellikle 11.00–16.00 saatleri arasında açık alanlarda bulunulmaması konusunda vatandaşları uyardı.

Meteorolojik verilere göre İstanbul’un birçok ilçesinde sıcaklıklar 33–35°C arasında değişiyor. Öne çıkan ilçelerden bazıları şöyle:

Kartal, Tuzla: 35°C

Fatih, Beylikdüzü, Maltepe, Kağıthane: 34°C

Bağcılar, Esenler, Üsküdar, Eyüp: 32–33°C

Rüzgarın kuzey ve kuzeydoğu yönlerinden orta kuvvette, zaman zaman kuvvetli (30–50 km/saat) esmesi bekleniyor. Bu durum, sıcaklıkları bir nebze hafifletse de yangın riski açısından dikkatli olunması gerektiği vurgulanıyor.

İstanbul Valiliği açıklamasında şu ifadelere yer verdi: “Mevsim normallerinin üzerinde seyretmekte olan hava sıcaklıkları nedeniyle; kronik rahatsızlığı olanlar, yaşlılarımız ve çocuklarımız başta olmak üzere vatandaşlarımızın günün en sıcak saatleri olan 11 ile 16 saatleri arasında açık alanda bulunmamaları, muhtemel orman yangınlarının önüne geçmek hususunda dikkatli ve tedbirli olmaları gerekmektedir.”

#
Yorumlar (0)
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.